Bloggo Ergo Sum

Sådär! Så sällar även jag mig till Den Stora Massan och startar en blogg, det är ju uppenbarligen bara då man existerar, att döma av de triljoner bloggar som har växt fram som svampar ur jorden. Syns du inte så finns du inte. Mainstreambloggen har förvisso haft sin tid i rampljuset och flyger nu långsamt som
en slö höstfluga på väg att dö. Men hardcorebloggarna kommer ju fortsätta så det finns ju
ingen risk att man kommer att bli ensam out there. Ska bli intressant att se vilken av grupperna man tillhör... Hursomhelst har jag helt enkelt känt för att starta en blogg ett tag nu och gör nu slag i saken.

Jag kommer aldrig skriva hela mitt namn för att undvika att kunna bli framgooglad av presumtiva arbetsgivare. Inte för att jag kommer att skriva SÅ rebelliskt utan mer för att jag ska kunna ha utrymme till att dissa och/eller skämta rått om fenomen eller personer. Man vill ju inte gärna bli missförstådd att man menar jätteallvar när man inte gör det... Dessutom kommer det väl ändå bara vara en eller annan kompis som läser, om ens det. Och skulle andra personer titta in blir jag ju inte mindre anonym för dem bara för att jag skriver till mitt namn...

En som hamnade i gränslandet mellan privat- och yrkesroll genom sitt bloggande var ju The Original Robinson Champ - polisman Martin Melin. Han snackade med sina polare och bloggade om sina tankar och vips! Helt plötsligt hade han "lämnat ut uppgifter från polisutredningen" angående SSU-Sjödin vs. Crazy Horse-vakten och blev själv föremål för internutredning. Självklart slutar killen blogga för att inte riskera att i framtiden skriva mer saker som kan bedömmas som tjänstefel. Därmed är hans närvaro här ute i sajberspäjs ett minne blott. Under tiden har min just påbörjats: Jag bloggar, alltså finns jag till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback