Lovely

Såg programmet om killen som startade sitt eget land igår på tv och idag ringde även Annika Lantz upp honom och han berättade bl.a. att landet hade en lag om att brott var olagligt. Kul idé men jag tänkte på hur han skulle lösa den lilla bagatellen med att skaffa territorium. Han var ganska smart, han lämnade ett brev i Blairs port där han proklamerade sin lägenhet fri från brittiska staten, typ som USA gjorde en gång. Men till skillnad från det amerikanska fallet skickade regeringen inga styrkor mot separatisten för att tvinga tillbaka lägenheten in i Storbritannien. Han antog därför att dom accepterade och revolutionen var därmed ett faktum. Landet Lovely existerade även fysiskt. Eftersom programmet har kommit ända till Svt innebär ju det att han har fått en hel del genomslag. Och mycket riktigt: mer än 57000 personer har ansökt och accepterats medborgarskap! Nu väntar jag bara på landets intåg i den internationella idrottsrörelsen så Sverige kan få några lätta segrar... :)

Kommentarer
Postat av: Avner

En halvkul idé som killen hade. Men ett "riktigt" land kan man ju knappast kalla det och just därför blir det inte så kul eller intressant heller. Lite gäsp-varning faktiskt.

2006-03-29 @ 12:23:14
Postat av: Henrik

Nä, det beror ju på från vilket håll man ser på det. Själv var jag i Oslos regionalparlament för ett tag sen och där sades det ha skett en revolution för 100 år sen, men det skrattar jag bara åt för det är ju inget "riktigt" land.
Förutom ploj-imagen finns det ju inget som gör Lovely mindre riktigt än andra lilleputtländer i världen i formell mening.

2006-03-30 @ 12:52:01
Postat av: Avner

Men jag syftar på att hans land är hans egen lägenhet. På så sätt är det ju en väsentlig skillnad jämtemot Andorra t.ex. som de facto har ett eget territorium och inte bara en byggnad inne i Madrid centrum, exempelvis.

2006-03-31 @ 11:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback