Jag var först!

Så går man där på stan med polaren man är och hälsar på och får syn på en bil med reklamtrycket "Mockfjärds Fönster AB" el. dyl. och kopplingen till det mest eftersökta misstänkta palmevapnet är uppenbar. Tyckte jag iaf men det kanske mest berodde på mitt gamla palmemordsnörderi för han hade aldrig hört om det. Jag ägnade därför några tiotals meter av promenaden åt att berätta om det lilla jag visste om Mockfjärdsvapnet och om hur det var en av få .357-Magnumrevolvrar på palmegruppens lista som de inte hade fått tag på för att kolla. Så var ett av många nonsenssamtalsämnen över och vi gick över till att prata om annat. Jag snackar inte om orten Mockfjärd eller om vapnet som bär dess namn särskilt ofta, det skulle rent av kunna vara första gången i hela mitt liv jag offrar ett par minuter på detta ämne. Och vapnet hade sökts i 20 år and counting så det var ju inget hett samtalsämne, direkt... Då.

För bara ett dygn senare har just Mockfjärdsvapnet blivit ordet på allas läppar. Helt otroligt nog fiskades nämnda revolver upp av en dykare bara några TIMMAR efter att jag hade kommit att tänka på och berättat om detta gamla ev. palmevapen. Ett mycket märkligt sammanträffande.

Därför tänkte jag nu att jag i största allmänhet skulle börja okynnesprata om tipsvinster, miljonarv, aktieutdelning etc. för det verkar ju vara en ytterst effektiv metod för att få saker och ting att inträffa... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback