Slutdebatten

Dåså, sista partiledardebatten avklarad och det är hög tid för mig att avbryta min bloggsemester så jag hinner skriva om några intryck från valrörelsens slutspurt innan vallokalerna stängs.

Från kvällens debatt är det mest intressant att notera hur Persson nu attackerar allianspartierna för att vara ett enda högerparti utan nyanser sinsemellan när sossarna i alla tider har kört divide et impera-taktik och verkligen spelat på hur oense de är - och därmed regeringsodugliga. Nu har förutsättningarna ändrats till det motsatta och då måste något dåligt hittas med deras enande. Det kändes faktiskt lite desperat när han spelade ut det kortet i kvällens debatt.

Annars störde jag mig som vanligt på publikens overkligt entusiastiska åsiktsapplåder. Mina
synpunkter på det utvecklade jag för ett halvår sen så det behöver jag inte göra igen. Den här gången tvingades Marianne t.o.m. säga till dom (!) att lugna sig, vilket ju säger allt...

Till sist: Leijonborg använde det billiga retorikknepet "alla vet ju att"... Ha ha! Vilka är "alla" och hur vet han att dessa "alla" "vet" det han påstår? Men det funkade nog i sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback