Darth Almqvist - Lord of Järnrörsdemokraterna

Sverigedemokraternas kris är inget jag orkar grotta ner mig i i en bloggtext. Jag skrev så uttömmande som möjligt om vad jag anser om det partiet inför valet senast och ingenting har fått mig att ändra uppfattning sen dess. Därför är jag glad att jag inte tillhörde dem som ingick i DN/Ipsos förtroendeundersökning för jag hade ju tvingats svara "ingen skillnad" eftersom mitt förtroendet för SD är oförändrat. Detta låter ju neutralt men för att något ens ska kunna påverka negativt måste ju förtroendet först ha gått upp. Mitt har legat på samma nivå sen, kanske -93 och då kan det ju inte gå ner för inget kan ju bli sämre än 0,00...

Även om Erik Almqvists rasistiska och sexistiska uttalandena respektive hela gängets tillgrepp av järnrör inte var kända när historien rullades upp första gången, 2010, tänkte jag då EXAKT DET som Kent Ekeroth NU säger:
"Jag skulle ha lämnat den situationen. Skulle det ha hänt idag istället för för 2½ år sen skulle jag ha lämnat direkt."

Ingen politker, allra minst rikspolitiker med parlamentsambitioner och I SYNNERHET inte sitt partis finansministerkandidat respektive justitieministerkandidat ska ens vara i närheten att sätta sig i en situation med fylletjafs, bråk och hot, var mina tankar då om dessa amatörer. Jag har inte haft anledning att omvärdera dem sen dess.

Så istället för att resonera vidare om något icke-förvånande har jag istället skapat satirverket "Darth Almqvist - Lord of SD".

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback