Korrigering av ljugaraffischen i tunnelbanan

I förrgår gjorde jag den här remixen av SD:s lögnaktiga och omdebatterade påståenden på SL:s reklamtavlor inför EP-valet. Först fick den ett gäng facebook-likes och några delningar. Sen twittrade jag den till Magnus Betnér som retweetade ut den till alla sina följare. Hittills har 150 av dem spridit den vidare så jag har iaf dragit mitt strå till sanningsstacken.
 

Kommunikationsstrategen Joakim Wallerstein (SD), som ansvarar för kampanjen,
säger att de tycker att det råder organiserat tiggeri. Men grejen är att man inte kan TYCKA huruvida det råder eller inte. Fakta från de trovärdiga sociala aktörernas efterforskningar säger nej. (JFGI!)

Precis som

-Vi tycker att kor går på två ben.
-Nej, de går på fyra ben.
-Men JO! Vi TYCKER JU ATT DE GÅR PÅ TVÅ BEN, OK?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback