Elektro-Robyn på Grammisgalan

Tidigare ikväll var det en halvtimma Robyn-konsert på tv tätt följd av en grammisgala där hon också var med. Såg hela hennes show i somras. Tänkte då först att det väl kunde vara en ok tidsdödare mellan de konserter jag ville se. Jag menar "alla-13-åriga-tjejers-favorit-Robyn" goes Kraftwerk, liksom... och med bara ett tremannaband. Men jag blev positivt överraskad - trots regnet. Nu kom den känslan tillbaka. Hon är bra, skicklig på sin grej och tack vare samarbetet med Teddybears-Klas är det en gedigen elektropop-show hon serverar med Hedlund som kung bakom trummorna vare sig det är akustiska eller digitala grejer han slår på. Och de giftiga in-your-face-texterna flyttar Robyn en bit från den roll som hela familjens artist hon hade tidigare. Det är tydligen inte bara jag som tycker att hon har gjort en schysst musikalisk ansiktslyftning för hon fick grammis för årets kompositör (givetvis tillsammans med Klasse), årets kvinnliga popartist och årets album.

En kul grej jag kom att tänka på under galan var när Darin fick pris i leksakskategorin "årets ringsignal" (sic!). Han sa att han ville "tacka alla som har röstat". Han kan ju rent tekniskt ha syftat på de enskilda jurymedlemmarna som gav honom sina röster men det lät verkligen som att han slog på sin autopilot som är framtagen för att tacka alla sms-röstande fjortisbrudar på de många überkommersiella playbackgalor han brukar göra rent hus på...

Skoj också att det var allas vår Paggan som var speaker. Det var ingen som sa det men det var helt uppenbart hans röst och det där är ju hans domäner så varför inte?

Kommentarer
Postat av: Martin

Men såg du hennes helt otroligt fula klädsel då? Den håller ju inte måttet. Nog för att man är känd och kan agera lite med 'bryr -mig-inte-ett-smack-för-jag-är-känd-och-bäst-mentalitet' men inte fan kan man ta på sig något sånt. Nej, bojkotta henne pga klädseln, det är mitt råd.

2006-02-08 @ 10:36:58
Postat av: Henrik

Ha ha! Är du inte lite missundsam nu? Om hon har klätt sig så att det ser ut som att hon är hämtad från StarWars så passar det ju bara bra till hennes musikstil! Hon var ju den enda som gick in lite för galan, med klädbyten och så. De andra vara ju astråkiga...

2006-02-08 @ 12:54:12
Postat av: Emma

Till Martin: 'bryr -mig-inte-ett-smack-för-jag-är-känd-och-bäst-mentalitet' vadååå har Robyn den attityden elr? hon BRYR sig om sina fans, tro mej, jag vet. för jag är ett av hennes fans. o hon e SKITSNÄLL, har faktiskt snackat med henne aslänge o hon va huuur gullig o snäll som helst inte alls divig och om du lyssnar på hennes texter som hon för den delen skriver SJÄLV så kanske du lär känna en annan del av Robyn än den du tror hon är...
o kom inte o säg att man ska bojkotta henne för hennes kläder, för jag menar, man ska inte dömma någon pågrund utav ens utseende eller kläder. o för den delen, så hade ju Robyn skitcoola kläder!!!! det kanske e du själv som har den atttyden "bryr -mig-inte-ett-smack-för-jag-är-känd-och-bäst-mentalitet".?? för du verkar uppenbarligen ha problem. DAAAH på dej. :D

2007-01-07 @ 23:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback