Härligt och pinsamt om vartannat

Såg mottagningen på Medis på tv igår med en blandning av deltagande stolthet och genans.

Den sköna känslan kom med den allmänna lyckostämningen och spelarnas glädje. Sekundärskammen kom fram ibland i samband med dumma journalistfrågor och vissa ospontaniteter. Däribland after-ski-bandets overkliga entusiasm, bl.a. försång till publiken till idioternas visa ”wö-ö-o-ö-öh!” Och då slapp man ändå otäckingen Nanne som hade sjungit nån slags hemsk kampsång framför damerna tidigare…

A-teens-Maries skönhet är redan omnämnd här men när hon kontrasterades på scenen med skäggiga hockey-norrlänningar som Holmström riktigt lyste det om henne… Undrar om hon sjöng nåt tidigare…? Det spelar ingen roll, hon var ju i min tv-ruta några sekunder! :)

Det roligaste var när världar korsades och Foppa dansade med Paggan som stod framför honom på scenen. Ingen vanlig syn och man kan undra vad Svenska Spel skulle sätta för odds på en upprepning…

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Asså ärligt talat. Jag tycker synd om Marie Serneholt som uppenbarligen är anorektisk (och ja, det är synd om alla med den sjukdomen) och samtidigt gör allt i sin makt för att se ut som the average Stureplansbrud. Jag vet inte varför jag hade förväntat mig mer av henne, men A-teens känns som ett riktigt bra band med sunda värderingar jämfört med Maries egna projekt, och det tycker jag säger en del.
Det var mina två cent, eller vad det heter...
Nick Borgen spelade tydligen vid Medis också. "We are all the winners" - inte ens en egen OS-låt lyckades man fixa.

2006-02-28 @ 14:32:09
Postat av: Henrik

Hade du förväntat dig mer? Jag hade väl förväntat mig samma crap men med den skillnaden att Marie slipper dela med sig av den visuella uppmärksamheten. Jag är bara platoniskt kär i den officiella bilden av henne och har därför ingen uppfattning om henne som person. Men det vore ju tråkigt om hon inte mådde bra.

Jo, faktum är att Nanne sjöng en officiell OS-låt men den är så fruktansvärt kass så jag var glad att det skedde innan tv sände live. Jag undrar om den var hela OS-truppens låt eller bara Damkronornas för jag har bara hört den i samband med dem...

I övrigt sjöng de alla sport-kampsånger som var möjliga just där och då. Det var bara att Södergren skulle dyka upp och falsk-drämma av Nu tar vi dom som fattades... Även Borgens Den glider in kördes men bara lite i skymundan eftersom den ju adopterades av Finland -95 för att de stackarna uppenbarligen inte hade nån egen låt...

2006-02-28 @ 15:15:32
Postat av: Fredrik

Fan, jag hade velat höra Håkan igen. :)

2006-02-28 @ 15:26:06
Postat av: Anonym

Behållning var endast Foppas och Paggans dans. Resten var uselt, allt från Kristin Kaspersen (har dom verkligen ingen annan att plocka fram vid sådana här tillfällen? Plus-Sverker hade känts mer spontan och folklig än Kristin) till Nick Borgen med sönderblonderad frisyr.

Men han é glad...ALLTID lika glad...

2006-02-28 @ 18:09:53
Postat av: Adam

Glömde mitt namn på inlägget ovan. Sorry.

2006-02-28 @ 18:10:53
Postat av: Henrik

Jag såg Håkan i höstas men jag har tystnadsplikt så jag får inte säga var... :) Men han "sjöng" som tur var inte...

Dom borde ha kört nån gammal finsk kampsång eller nåt. Nåt måste vi väl sno tillbaka! SHF borde dra finnarna inför Europadomstolen för stöld av kampsång. Den var inte så bra, men den var ju vårt officiella soundtrack det VM:et - inte deras... Tjuvaktiga finländare! Skandal!

2006-03-01 @ 15:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback