Lite OS

Ha ha! Skön glädje hos jänkarna efter halfpipen. De tog med en stor pappdocka föreställande Fabio (!) i firandet vid snökanten...

Politisk inkorrekt hockey-humor: Att slå en felpass som ger motståndarna öppet läge kallas ju för att man gör en "indianare". Kanada har en spelare med "indianblod i sig" (som kommentatorn uttryckte sig). Vad säger den politiskt korrekt lagde om denna spelare slår en öppnande puck till motståndarna i egen zon? "Den kanadensiska amerikanska urinvånaren slår en amerikansk urinvånarpassning rakt i gapet på motståndarna...!" Eller?

En zapp från damhockeyutklassningen Kanada-Ryssland över till Eurosport och jag hamnade mitt i en snubbes kamp för att komma upp på kälken igen mitt i banan. Att ramla av från den har man inte tidsmässigt råd-el med... (ok, den var dålig men jag såg på På Spåret igår och då kan man bli sån...)

Dagens pulshöjare är annars Södergrens ryck under ski-athlons slutdel. Det räckte inte ända fram men det gav en stunds tv-underhållning och spänning. Bra attityd och satsning - mer sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback