OS-namn och damkronor

Är storslalom-amerikanen Erik Schlopy das kleines Krokodil? Som jag har letat men nu kanske han är funnen...

Som bekant var ju Salt Lake-OS Stephen Copp just Stephen Copp. Men vem är egentligen denna svenska OS-trupps Stephen Copp?

Jag skulle nog säga att Damkronan Emelie O’Konor är en het kandidat till utmärkelsen. Nån som har andra förslag?

Apropå Damkronorna: Snart smäller det! Det är dags för den stora skrällen, OS-uppmärksamhetsmässigt sett. Damishockeyn är en så otroligt liten värld som därför inte förtjänar någon större bevakning men när Sverige på ett så självuppoffrande sätt lyckades slå dittills övermäktiga USA i semin och luckra upp den cementerade ordningen så blev det hela hyperintressant. Jag trodde aldrig att jag skulle bänka mig med ett sånt intresse inför deras matcher men ikväll kommer jag sitta klistrad. Det kan mycket väl bli Kalle-Anka-på-julafton- och melodifestival-tittarsiffror!! Tyvärr tror jag inte att de är kapabla att upprepa succén en gång till mot överlägsna Kanada men OM de gör det så tycker jag att de är klara kandidater till bragdguldet. Snart är det OS-FINAL!!

Kommentarer
Postat av: Adam

Vad var speciellt med Stephen Copp under förra OS, menar du?

2006-02-20 @ 21:02:48
Postat av: Henrik

Namnet. Vem är det som alltså har det mest Stephen-Coppiga namnet i årets svenska OS-trupp?

2006-02-20 @ 23:54:23
Postat av: Adam

Fattar fortfarande inte. Alltså Stephen Copp har såklart ett Stephen Copp-igt namn, det säger ju sig självt, men jag ser inte det större sammanhanget.

2006-02-21 @ 17:47:55
Postat av: Henrik

Jamen!! Om vi leker Gissa den tredje med Harry Dajm. Stephen Copp, Emelie O'Konor och... ja just det. Gissa den tredje! En annan person fattade direkt och föreslog Nike Bent. Ett mycket bra förslag. Finns det fler?

2006-02-22 @ 16:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback