Tribute To Triviology

Vänner! Stolt kan jag härmed meddela att storheter som Kiss, U2 m.fl. och denna triviologiska blogg har något gemensamt. Dessa bands framgångar har lett till ett sug efter deras musik på marknaden som de omöjligt kan svara upp mot ensamma. Detta har lett till en uppkomst av fenomenet "tributeband". Helt enkelt fans som lär sig spela sina idolers låtar och framför dem inför andra fans i syfte att hylla originalen.
Vad har det då att göra med denna blogg? Jo, igår etablerades nämligen Triviologis första tributeblogg!! Bloggen
Kontra drivs sedan dess av en god vän i syfte att spegla och respondera på innehållet här på denna, min blogg! Och likt tributebanden har den alltså även namngivits i samma stil som originalet. Jag känner mig djupt hedrad!

Det roliga är att denna vän till helt nyligen var en bloggskeptiker av rang. Men härförleden planterade jag ändå lite bloggknark hos honom genom att skicka en länk till denna sida. Han snortade upp den genom bildskärmen och började läsa inläggen. När detta inte längre var tillräcklig stimulans och hela hans uppenbarelse skrek efter mer blogg-rus på allt högre och högre nivåer var han tvungen att ta det sista steget. Jag hade därmed lyckats med det omöjliga och fått en blogghatare att starta blogg...

Nu ska jag börja limma på lesbiska tjejer, spela pengar på att Norge får ett wild card och vinner fotbolls-VM, bjuda in hela Mellanöstern till kramkalas och få Winnerbäck att göra bra musik. Nu är allt möjligt! :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hmm... jag vill kommentera en bloggares inlägg... hmm... vänta nu, hur ska det gå till, vad hettere... just det, kommentarsfunktion kallas det!

Nåja, alltid fint med tributebloggar. Du har inlett bra med många inlägg på kort tid. Hang in there när bloggtorkan dyker upp om några veckor. Klarar du dig bara genom den så är det lugnt. Då är du bloggare for life. :)

Postat av: Henrik

He he, tack. Jag garanterar ingenting men samtidigt vet jag ju att det alltid kommer att hända saker inom idrott, politik och populärkultur som är denna bloggs breda nisch. Så förutsättningarna finns för att den ska kunna leva ett tag, men vi får se hur det blir...

2006-02-13 @ 13:51:38
Postat av: Adam

Fredrik:

Kommentarfunktionen kan ju utsättas av censur från Triviologens sida. Och eftersom jag känner hans auktoritära sida rätt så vet jag att han inte är rädd att använda den.

Därmed krävs en egen blogg för bloggen. :)

2006-02-13 @ 16:49:18
Postat av: Henrik

What?! Skulle jag vara extra benägen att censurera? Jag skulle kunna ta bort ett inlägg om det klart avviker från bloggens ämnen eller om det är olämpligt men jag är ingen åsiktskontrollant! Jag har ingen explicit disclaimer här men självklart ansvarar var och en för vad den postar in...

Däremot tycker jag att det är kul att ha fått en hel blogg som bevakar vad jag skriver här...

2006-02-14 @ 16:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback