Arne hälsade på helt gratis

Idag har jag tittat på den längsta reklamfilmen i hela mitt liv, 6 timmar och 40 minuter. Det var Kanal 5 som var Canal+'s prisonbitch. Hegerfors Lördag med PL-derby och hockey-semi med mitt lag visades gratis i mitt hem och jag njöt. Allting gick i betalkanalens ledband. Återkommande abonnemangserbjudanden, Wiklund som kom in i studion och promotade C+'s filmer och serier och t.o.m. reklamgrafiken var i Canal +-utförande. Det har ju integrerats mellan kanalerna innan: Fotbollsmagasinet är ett sätt för C+ att göra reklam för sig själva och för femman att kunna visa bilder från de bästa ligorna och dra publik från den målgrupp som undertecknad tillhör. Sedan ska ju Rome börja visas på femman efter att ha gått på C+ ett tag. Hoppas att många tecknar C+-avtal efter idag så att samarbetet ger mersmak så att det kommer fler sköna sportlördagar hem till mig utan dyrt abonnemang.

Kan nån f.ö. tala om för mig varför man är destined att bli expertkommentator efter karriären om man är en idrottsman från just Göteborg? Hysén, Strömberg och Wernersson var ju kända för mig men denna C+-eftermiddag har jag även lärt känna Calle Johansson som bisittare och det visade sig att han är bra. Sen har vi även alla dom som inte kommer ursprungligen från Götet men som har gjort sig kända för att spela i Gbg-lag: Puntass Kaymark, Jeppe Blomkålsöra och Gais-Pelle. Är det nåt i grundvattnet i stan som gör att tungan lossnar? Eller är det den berömda omklädningsrumskulturen med dom busiga practical joksen, typ kalsongklippningarna, som gör att man som idrottsman blir extra verbal?

Kommentarer
Postat av: Avner

Magnus Hedman då? Martin Dahlin? Sven-Göran (okej, han ledde Blåvitt ett tag)? Hasse Bakke? Det finns fler anonyma nissar som besudlat experkommentatorplatsen på Viasat framförallt, men jag kommer inte ihåg alla. Så det är lite mer nyanserat än vad du vill påskina. :)

2006-03-27 @ 10:50:28
Postat av: Henrik

"okej, han ledde Blåvitt ett tag"?!? Hela hans karriär vilar ju på framgångarna med IFK. Utan dom hade han ännu inte lämnat landet. På samma sätt som Håfström är beroende av Ondskan för att få filma med Jennifer...

2006-03-27 @ 17:31:57
Postat av: Henrik

Visst finns det en del andra också, jag sa inte att 100% av dom kom från Götet men det verkar nästan som att man är mer lämplig i branschen om man har ett förflutet som go' gubbe.

2006-03-27 @ 17:41:14
Postat av: Avner

Cain Dotson...

2006-03-29 @ 12:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback