Skivsår och tips

Är så lessen över att min braiga skiva The tipping point med The Roots har fått ett fett hack över sig. Jag lovar, den är verkligen bra! Och som ni ser är jag så lessen att jag t.o.m. använder kid-termen "fet" och det skulle jag ju aldrig göra i normal sinnesstämning... Till råga på allt har Murphy hälsat på och sett till så att hacket har hamnat mitt över en av dom bästa låtarna på skivan, Somebody's gotta do it. Självklart upplever jag den dessutom som bättre och bättre ju längre tid som går sen jag hörde den senast. Hur ska jag då åtgärda detta...? Ladda ner? Nej, sånt gör ju inte jag, det är ju olagligt! Ladda ner lagligt? Nej, det kostar ju pengar och jag har ju redan betalat för den. Nä, jag får väl helt enkelt försöka kommer över ett annat ex och bränna. För det är ju som tur är helt lagligt att för eget bruk mångfaldiga sina inköpta upphovsrättsskyddade verk hur många gånger som helst.

Jag skrev ju för ett tag sen hur jag hade överraskats positivt av Robyns elektropopkonsert i somras. Därför rekommenderar jag P3 Live ikväll kl. 21 med en timme konsert med Robyn, hennes sequensers och hennes 3-manna-band med Hedlund i spetsen! Har man annat för sig mellan 9 och 10 denna fredagkväll så har man ändå en hel vecka på sig att lyssna när man vill, här.

Även om man som jag har svårt för folk som inte kan sjunga så ska man ändå försöka titta på Rampfeber, för det är inga mindre än Blacknuss som har anlitats som kompband. Heltajta och 100% live.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback