Dansbandsdagslända

Tema Torgny Melins på Lantz i P3 nu. Jag hatar dansbandsmusik. Har föraktat det i hela mitt liv. Men jag hyser också en kärlek till genreöverskridande fyndiga omarrningar och remixar. När Torgny Melins tolkar Teddybears STHLM blir det en clash och vad vinner då? Jo, jag tycker att deras dansbandsarr av Teddybearslåtar är kul och givande men det är bara tack vare att jag känner till låtarna i original, annars hade det kvittat. Så dansbandsivrare som tror att detta kommer att leda till en rekrytering av dansbandsfans har FEL FEL FEL!! Det är en kul dagslända som visar att man kan förpacka samma musikaliska innehåll på olika sätt men det är inget mer.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag får nog säga att jag är impad av din blogg hittills. Den verkar ju vara så som bloggar skall, med uppdateringar lite då och då och helt udda ämnen. Men frågan lyder ju, hur länge kommer du att hålla på?

2006-02-08 @ 17:09:35
Postat av: Henrik

Tack, tack. Självklart ska det vara reflektioner som slår mig, oavsett ämne. Tja... vem vet? Den som lever får se...

2006-02-09 @ 12:48:33
Postat av: Adam

Dansbander ä grymt bra. Jag håller med dig om att dansband i allmänthet inte är någon höjdare alls, men ibland får dom till det, som i Dansbanders fall.

2006-02-11 @ 18:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback