TKO-vinst över norskan

Träffade en norska i höstas och snackade lite. Och som så ofta förr så led one thing to another...

Just det, rätt gissat, det ledde till en språkbattle! Men ni kan lita på mig, jag representerade er på ett bra sätt. Jag gick ut lite lugnt med att göra mig lustig över det norska namnet på det program som på svenska heter Fab Five. I Norge heter det Homsepatrullen!! Hon kontrade då med barnprogramnamnet Gissa bajset. Själv förstår jag inte det roliga med att vara pedagogiskt smart genom att undervisa barnen på deras nivå. Men hon tyckte det var jätteroligt... NRK kanske är mer uptighta och inte använder såna ekivoka ord. Matchen gick vidare i några omgångar som jag inte minns när jag sen beslutade mig för att sluta leka katt-och-råtta och gå på knock. Med perfekt tajmat mellanrum släppte jag dom allihopa: guleböj, tallefjant, brusefåtölj och pansartax... Ja, ni inser tyngden i den slagserien... Detta gjorde henne såklart slutligt sänkt och uträknad för hon hade givetvis inga ord av den kalibern att sätta emot. Men hon hade nog försökt resa sig på nio om hon bara hade vetat att Svt ett halvår senare skulle sända en naturfilm vid namn Bajsspionen...

F.ö. visar JC nu en reklamfilm med Carmen Elektra med texten Coming to a store near you. Gissa om jag ska hålla koll på när hon kommer hit!!?! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback