Skräms inte sådär, Christina!

Vad är det Christina Stenbeck har i kikar'n egentligen? Hon hotar nämligen med att flytta över allt som är bra på ZTV till TV6! Simpsons, Family Guy, Scrubs Letterman och CL "Zappat och klart" är den slogan hon har valt och det kan ju ses som att jag inte behöver göra nåt eftersom den redan kommer bli inzappad i min TV. Vore det så väl så skulle jag bli glad för jag gillar när jag får nya TV-kanaler. Men det värsta är att jag inte har hört ett ljud om att jag ska få en ny kanal...

Eller vadå, kräver hon nån slags motprestation av mig? OK, jag kan tänka mig att offra mig och gifta mig med henne om vi kör utan pre-nob men nåt annat ställer jag inte upp på... Jag tänker ju naturligtvis inte lyfta ett finger och t.ex. kontakta henne för att beställa nånting och betala extra och så men det måste hon ju ändå veta. Vill hon verkligen blåsa mig på mina favoriter? Riktigt taskigt isåfall. Den gamla pundartekniken att bjussa på dom första tripparna för att sedan börja ta ordentligt betalt när beroendet har kommit...

Dessa tankar har gnagt i mitt huvud nu i flera dagar men efter en titt på
infon så blev jag lugn. Det hela handlar visst bara om en varumärkesrockad. ZTV blir kvar som den är idag, fast byter namn och logga till TV6. Rubriken ZTV blir däremot namnet på en ny kanal man får gratis i present Christina och det är ju trevligt men nästa gång måste hon förklara bättre så man inte blir rädd. Undrar förresten vad hon ska fylla den med? Hoppas det blir mer av gamla ZTV med mer musik och så. För annars hade de ju inte behövt flytta namnet... Nån skillnad mellan kanalerna måste det ju vara...

Kommentarer
Postat av: Avner

Vad glad jag blev av detta inlägg. Jag trodde ju att jag inte skulle få se CL-finalen, eftersom jag inte har Kanal 6. Men om det bara är fråga om namnbyte så är allt lugnt ju. :)

2006-05-09 @ 14:44:50
Postat av: H

Visst är det det lugnt. Kul att man kan skänka lite glädje... Fast jag har sökt igenom alla kanalplatser vid två olika tillfällen idag men nån ny kanal med namnet ZTV har inte dykt upp... :(

2006-05-09 @ 23:47:50
Postat av: Avner

Fast om Ztv ska gå tillbaka till någon edgig musikkanal så kan åtminstone jag leva utan det. Viktiga är ju att man fortfarande har tillgång till fotbollen och vissa serier.

2006-05-10 @ 07:47:35
Postat av: H

Naturligtvis var det viktigast att få behålla da good stuff men att utöver det få ett tillskott i form av en nygammal edgig musikkanal med namnet ZTV hade inte varit dumt.

F.ö. riktigt kaxigt av Christina att utgå från att alla hade z som sjätte kanal. Det hade inte jag så jag nödgades helt sonika byta plats på sexan och tv4+...

2006-05-10 @ 13:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback